info@buhposlugi.com.ua
+380 44 253-4339 | +380 93 187-09-09

Формування ефективної облікової політики

Формування ефективної облікової політики

Облікова політика – одне з важливих питань організації бухгалтерського обліку, правильне оформлення якого сприяє достовірному визначенню фінансового результату і вимагає правильного оформлення, повного розкриття у фінансовій звітності.

Головною метою формування облікової політики є вибір найкращих методів і процедур ведення бухгалтерського обліку, що сприятимуть достовірному відображенню фінансового стану і результатів діяльності підприємства та підвищенню якості обліково-аналітичного інформаційного забезпечення.

Облікова політика має за мету не тільки складання та подання звітності, а й формування достовірної та повної облікової інформації для прийняття ефективних управлінських рішень.

Основним завданням облікової політики компанії є максимально об’єктивно відобразити діяльність підприємства, сформувати повну і достовірну інформацію про неї з метою ефективного управління роботою підприємства.

Процес формування облікової політики включає вибір методичних прийомів, процедур і способів організації та ведення бухгалтерського обліку із сукупності затверджених нормативними документами відповідно до особливостей господарської діяльності конкретного підприємства.

Розробляючи методи і принципи облікової політики, підприємства повинні враховувати її вплив на суми визнаних витрат або доходів, фінансові результати.

Елементи облікового процесу:

  • принципи обліку;
  • законодавчі акти;
  • наукові положення конструювання інформаційної системи
  • принципи та правила отримання облікової інформації;
  • правила оцінки;
  • ведення рахунків:
  • план рахунків обліку;
  • форми обліку;
  • послідовність проходження документів та їх обробка;
  • організація внутрішнього контролю;
  • організація складання регістрів обліку та форм звітності;
  • проведення інвентаризації майна та зобов’язань
  • структура бухгалтерії: централізована чи децентралізована;
  • система обробки інформації;
  • розробка інструкцій;
  • внутрішні стандарти;
  • спосіб ведення обліку;
  • взаємодія бухгалтерії з іншими службами.